Hästarna

Lillevangs Duchess heter hästen ni kommer att få läsa mest om i min blogg! Duchess är min egna tävlingsponny och tillsammans så har vi startat upp till nationell nivå i dressyr, med placeringar upp till LA-nivå och blev även Distriktsmästare i Västmanland 2015. Innan jag fick Duchess så hade hon tävlats upp till LA:P1 med sin tidigare ryttare och innan det varit ridskolehäst och tävlat en del även då. Duchess är ett D-ponny sto född 1991, det vill säga 25 år gammal, och är e: Scherasmien och u: Lillevangs Donna.

Duchess är min favorithäst i hela världen, det finns ingen som kan slå henne. Otroligt arbetsvillig, älskar att visa upp sig och gör allt för sin ryttare, en perfekt ponny att få dela sin ponnytid med! Hon är dessutom otroligt pigg och fräsch för sin ålder, så planen med henne detta år är att fortsätta starta LA:P1/FEI-klasser under hösten, vilket är mestadels för att jag ska få samla rutin tills jag övergår helt till att rida storhäst.


Antique är namnet på en storhäst jag har till låns den kommande månaden. Antique är ett 8-årigt sto, e: Biggles-Amiral. Hon är ungefär 164cm hög, vilket är en perfekt höjd för mig som är ganska kort. 😉 Antique har inte tävlats något, men har tränats en hel del och gått treårstestet med fina poäng! Planen med henne är då att låna henne fram tills den 21 augusti, sedan får vi se hur framtiden ser ut för oss två.

Kommentera

