Ridpass x2

Duchess var jättefin under dagens ridpass, men jag kunde inte undgå att känna att någonting saknades, det där lilla extra var inte där. Däremot så var hon mjuk och fin i sidorna, trampade fint med bakbenen och lyssnade på varenda sak jag bad henne om, så det kompenserade att någonting saknades. 😉 Red mycket på volter och bara lösgjorde henne, sedan gjorde jag skänkelvikningar, skolor och sådant emellanåt. I galoppen red jag mest bara förvända linjer, det gick jättebra efter en stund då Duchess blev mjukare och mer rytmisk, blandar jag in det för tidigt i arbetet kan Duchess bli ”kantig” och hamna i orytm. Roligt också att det ändå gick så bra även om jag inte var 100% nöjd, skönt att kunna ha en hög lägstanivå!

Rico reds på eftermiddagen och vi stötte på några svårigheter, mest på grund av att han var väldigt ofokuserad och jättepigg, men med hjälp av mamma så fick vi till det jättebra. Problemet med Rico har varit att han gärna kryper ihop i formen och släpar bakbenen, men jag hittade en ny växel på honom under ridpasset och kunde få honom mer aktiv i bakbenen och då ville han ta ett bra stöd i handen och blev mer ”ärligt” i formen. Jättenöjd över honom, längtar tills torsdagens ridpass!

Haha, glömde min hjälm hemma så fick låna en från ridskolan… Den satt inte sådär jättesnygg, men säkerheten går före allt!

Kommentera

