Julafton

God morgon och god jul! Hoppas att ni hade en bra julafton igår och att ni firade med någon ni tycker om, fick någon fin julklapp och åt massor med god mat, en sådan jul förtjänar alla. Min julafton spenderade jag mest i stallet, faktiskt. Var uppe med tuppen och började dagen med att rida Rico och han gav mig en väldigt fin julklapp, nämligen ett jättebra ridpass! Mamma hjälpte mig från marken och med hjälp av henne så fick jag Rico väldigt fin, börjar hitta mer och mer knappar på honom och vågar rida mer, jag vet liksom vad jag ska göra, när jag ska göra det och hur mycket jag kan begära. Därefter åkte vi ut till Duchess, gjorde stallsysslorna och så skrittade jag ut en sväng barbacka på Duchess, jättemysigt!

På eftermiddagen åkte jag och mina föräldrar hem till en av våra släktingar och firade jul där, jättekul att få träffa alla släktingar 🙂 Mot kvällen åkte vi hem, åt julbord och julgodis och sedan såg jag på en film innan jag somnade, var så trött! Fick även några fina julklappar, fastän vi inte riktigt firar jul på så sätt i min familj. Matilda gav mig en jättefin plånbok, av släkten fick jag lite pengar och sedan fick jag världens bästa julklapp, men den kan man inte slå in.. 😉 Ni ska få veta vad det var, det lovar jag!

I dag väntas ännu en dag med hästar och julfirande, haha. Duchess ska ridas på förmiddagen, det blir ett jogginpass på banan för hennes del, Rico ska ridas, även han ska joggas i alla gångarter, och sedan kommer min morfar hit och firar lite jul med oss. Dags att kicka igång denna dag så att jag hinner klart med allting, vi ses under dagen!

Kommentera

