Dessa tråkiga lugna dagar

Min förmiddag bestod av att spendera massor med timmar i stallet, hur bra sätt att starta en dag på? Önskar verkligen att man fick lägga upp sina skoldagar själv, då hade jag lätt lagt mina lektioner på eftermiddagen och tagit långa ”sovmorgnar”, eller rättare sagt gått upp tidigt och varit i stallet i flera timmar. I vilket fall, startade med att göra klart alla stallsysslor och sedan tog jag in Duchess och förberedde henne inför dagens ridpass. Jag brukar alltid vara väldigt snabb på att fixa i ordning hästarna, oftast tar det max en kvart, men under de senaste dagarna har det tagit minst en timme, vilket det såklart gjorde även i dag 😉 Men vad härligt det är att kunna lägga ner tid på att gosa, ge morötter och borsta innan ridpasset, då är det egentligen inget problem att det tar lång tid.

Jogging stod på Duchess schema, så vi red ut på rakan och jobbade i skritt och trav några rakor innan vi vände och skrittade hemåt. Jag hade jättesvårt att sluta rida med den känslan jag hade, helst hade jag velat rida i flera timmar till, men det skulle bara joggas och då får man tygla sig själv, haha. Duchess var riktigt fin, trots att vi bara travade i några minuter. Fick en sådan fin känsla i handen, så roligt då vi tränat mycket för att nå det! Duchess har lätt för att hänga sig i handen, bita sig fast och därmed bli framtung, men i dag tog hon ett lätt stöd, var mjuk i sidorna och kändes väldigt luftig och använde bakbenen, riktigt roligt med en sådan känsla 🙂

Alltså – hur söt?! Världens finaste både på insidan och utsidan ❤️

Kommentera

