Första jullovsveckan

Då var den första veckan på jullovet här! Blir ni förvånade om jag säger att all min tid går till att vara i stallet? 😉 Särskilt denna vecka och nästa vecka då jag har två hästar att rida, så roligt! Min handledare på Stora Ekeby ringde mig i fredags och frågade om jag hade lust att hålla igång Rico under några dagar på jul och nyår, och såklart tackade jag ja till det, ska bli jätteroligt att få avsluta året med några pass på min prins 🙂 Duchess ska, såklart, också ridas och vi ska träna lagom hårt under jullovet veckor för att sedan ta en lugnare vecka när skolan börjar och sedan fortsätter vi träna vidare. Jag har planerat att Duchess ska få några lugna veckor då och då under våren, tror att det är viktigt med återhämtning för hästarna mellan alla träningar och tävlingar!

Denna vecka startar jag och Duchess med att styrketräna, vi ska ner till backarna vid slottet och klättra, sån bra träning! Ska även försöka få med mig kameran till stallet, så kan jag bjuda på lite färska bilder senare 🙂 Såhär ser resten av veckan ut för hästarnas del:

Måndag: Duchess klättras i backarna.
Tisdag: Jogga Duchess ute.
Onsdag: Rida Duchess nere vid slottet, fokus på programdelar. Rida Rico. Ska även försöka fota båda hästarna!
Torsdag: Duchess promeneras. Rida Rico.
Fredag: Jogga Duchess på banan. Rida Rico.
Lördag: Konditionsträna Duchess.
Söndag: Duchess promeneras.

Kommentera

