”Rädda Casello åt Douglas”

De senaste dagarna så har mycket av det jag diskuterat, läst om och hört om handlat om Douglas Lindelöw och hans Casello, något jag gissar på att ni också hört om. Jag tycker jättesynd om Douglas, det gör jag verkligen, men jag kan inte undgå att störa mig på denna insamling där personer skickar in pengar för att kunna ”rädda” Casello åt Douglas. Det är en jättefin tanke, särskilt då Douglas var ett hopp till OS och sådant, men det finns väl så mycket annat vi hade kunnat skänka över 200 000 kronor till? Folk flyr från sina hem och har ingenting med sig, folk svälter, folk dör och så vidare – det äcklar mig att folk väljer att se bort från alla dessa människor och väljer att skänka tusentals pengar för att ”rädda” en häst.

Förstår ni hur mycket mat, mediciner, kläder och så vidare 200 000 kronor och mer hade kunnat räcka till? Man hade kunnat mätta tusentals magar och räddat massor av liv, men istället så väljer man att lägga dem pengarna på att en person ska få hoppa OS, jag kan verkligen inte förstå det. Och om man nu inte hade velat lägga pengar på något sådant så hade 200 000 kronor räckt till utrustning och ridlektioner till massor av de som, till skillnad från Douglas, inte haft turen i livet att kunna ha råd med att rida, Douglas har flera andra hästar utöver Casello men det har inte dem, de har inte ens råd att få rida på ridskola en dag i veckan, liksom.

Visst, det hade varit jättekul för Sverige att få ha med sig Douglas och Casello till OS, men nej, denna tvist är något båda parterna bör lösa själva, utan någon hjälp från resten av hästmänniskorna i Sverige. Vi har dessutom bara hört ena partens version av detta och det finns massor som vi inte har någon aning om, så att välja Douglas sida och kasta skit på de andra delägarna hade jag inte gjort, inte utan att veta båda versionerna. Det kan lika gärna vara så att Douglas har gjort både det ena och det andra för att detta skulle hända, som sagt så har vi ingen aning. Jag hoppas självklart att detta löser sig och att Douglas får behålla Casello, absolut, men det borde vi överlåta till dem inblandade och hålla oss utanför det.

duddi okt 121

2 thoughts on “”Rädda Casello åt Douglas”

  1. Håller SÅ med dig! Kan verkligen inte begripa hur dem tänker. Gud vilket bra inlägg, PRECIS så som jag också tycker.

Kommentera

