Planer inför 2016…

Bestämde mig för att ta en lugn dag utan några måsten alls, förutom att åka ut till stallet och rida, men det känns i och för sig aldrig som något måste. Spenderade massor av timmar i soffan på förmiddagen och bara slösade tid, haha, men det var väldigt skönt att få ta det lugnt, annars brukar mina helger bestå av jobb eller att försöka få tid till att göra 200 saker om dagarna, liksom. I alla fall, tog mig upp ur soffan vid lunch, åt lite snabbt och sedan bar det av mot stallet. Duchess skulle ridas, allting skulle fixas och mamma och pappa skulle bort, så jag hade mycket att göra på eftermiddagen.

Jag hade tänkt rida ut Duchess, men då det tog sisådär en timme att göra i ordning henne inför ridpasset så blev det ändrade planer och istället så red jag ett lösgörande pass på banan med framskrittning och avskrittning utomhus, skönt att vi fick komma ut lite grann i alla fall 🙂 Duchess var jättepigg under dagens ridpass och det gjorde så att hon gärna kröp ihop i formen och bara tuffade på utan att egentligen jobba, så fick jobba länge innan jag kunde få henne i en lägre form och få henne att vara aktiv i bakbenen, men det gick till slut. Då jobbade jag vidare med skolorna och gjorde några enkla byten och tempoväxlingar i galoppen, fick en superfin känsla! Duchess har börjat orka mer och mer, så nu kan jag samla massor och ändå behålla takten och trycket, förut såg det mer ut som om jag satt på en gunghäst så fort jag försökte samla, haha. Travade sedan av henne med en jättebra känsla, Duchess verkade minst sagt nöjd medan hon frustade och slängde lite malligt på huvudet varje gång jag klappade om henne 🙂

Efter att ha varit i stallet i ungefär 5 timmar så hämtade mamma upp mig och sedan väntades en tacokväll följt av planering inför 2016, nästa år kommer inte alls bli som jag tänkte mig men det kommer att bli så jäkla bra, ändå. Vi har skickat iväg ett mejl angående ett spännande erbjudande jag fick förut, jag har några roliga planer framför mig och så bestämde jag mig i dag för något som ni nog kommer att bli chockad av, vi ska bara bestämma mer angående det innan jag vill berätta något om det här på bloggen 🙂 Ja, inte trodde jag att jag skulle planerat allt detta, men jag har en känsla av att 2016 kommer bli ett himla bra år ändå!

Kommentera

