Livstecken

Jag behövde verkligen en paus ifrån bloggen, särskilt under den här veckan som har varit otroligt jobbig på så många sätt. Jag övervägde till och med att lägga ner allting med bloggandet, men efter att fått funderat så bestämde jag mig ändå att gå tillbaka, för vem vore jag utan bloggen, egentligen? Att inte kunna få skriva av mig angående mina känslor, mina dagar med Duchess, mina drömmar, mål, tankar och allt sådant skulle jag aldrig kunna klara mig utan. Så, jag har bestämt mig för att bli bättre, kort och gott. Bloggen ska drivas som den en gång gjordes – med en bättre och mer varierad uppdatering, med bättre material och sådant, tillbaka till då det fanns någonting att läsa om, inte bara vad jag har gjort om dagarna.

Vad har hänt under den korta tiden jag varit borta, då? Jo, min pappa blev inlagd på sjukhuset i tisdags och kom hem i onsdags, han mår trots allt bra och har varit hemma sedan dess, men visst blir man orolig när något sådant händer. Livet stannade däremot inte upp bara för detta, Duchess skulle tas om hand om och motioneras och jag hade några skoldagar kvar, vilket egentligen var tur då det blev en sorts distraktion från allt annat. Duchess har gått som en klocka under denna vecka, vilket jag tror kan bero på att jag ändrat mitt upplägg en aning, men mer om det kan ni få läsa om i ett annat inlägg. Jag har även gått min sista skoldag för 2015 och det känns så skönt, men samtidigt tråkigt, faktiskt. Jag trivs så bra i min klass och i skolan, så det kommer att vara väldigt tråkigt att inte få träffa mina vänner från klassen varje dag, liksom, men det ska bli så skönt med att få några veckors ledighet och bara kunna fokusera på hästarna och sådant. Jag fick dessutom ett samtal imorse, vet inte riktigt om jag får säga vad det handlar om, men jag kan säga att mitt lov kommer att bli oslagbart 😉 Ni ska få veta så fort jag fått veta alla detaljer, det lovar jag!

Så, bloggen ska återgå till det vanliga från och med i morgon, hoppas att i alla fall några av er läsare har stannat kvar efter denna paus!

Kommentera

