Vårt sista ärevarv

Jag har spenderat hela dagen i stallet, och bara genom att skriva det så kan ni nog förstå att jag haft en bra dag? 😉 Jag älskar att få vara i stallet, andas hästdoften och pyssla om dessa fantastiska djur ❤️ Startade dagen med att jobba på ridskolan i några timmar på förmiddagen, vi hade en väldigt bra dag och låg jättebra tidsmässigt hela dagen, skönt för både oss och hästarna att slippa att stressa. Slutade klockan 12, jättelyxigt med tanke på alla onsdagar och torsdagar då jag har slutat klockan 16, och sedan åkte jag hem, åt, bytte om och åkte vidare till nästa stall.

Det var Lucia-firande på ridskolan på eftermiddagen och eftersom att jag och Duchess vann KM i dressyr så skulle vi dit och ta emot pris för det, det är en av alla traditioner på ridskolans firande 🙂 Så, vi åkte ut till stallet, ryktade, lindade och knoppade Duchess och därefter lastade vi på henne och åkte mot ridskolan. Jag passade på att rida en lång stund i ridhuset innan vi skulle in på banan, dels då jag ville ha Duchess uppvärmd och uppmjukad inför prisutdelningen, men även då jag ändå hade planerat att rida så passade det perfekt att ta ett pass i ridskolans ridhus. Det var mycket hästar och mycket uppståndelse – applåder från stora ridhuset, massor med människor som passerade emellan ridhuset och några som hoppade fram medan jag red – men Duches skötte sig över förväntan och var väldigt avslappnad och fokuserad på mig, märktes att gårdagens pass lönade sig 🙂

Väl inne på prisutdelningen så var Duchess jättetaggad, haha, mamma var till och med tvungen att leda in oss så att ingenting skulle hända… Inte levde vi upp till rollen som dressyrekipage, varken under prisutdelningen eller på ärevarvet, men vad roligt vi hade! Grät både under framridningen, när vi red in på banan till ”Simply The Best” och medan speakern läste upp vad Duchess och jag hade åstadkommit under 2015, men det var både sorg- och lyckotårar. Jag är så tacksam att jag fått dessa år på tävlingsbanorna med Duchess, och att vi fick avsluta med flaggan i topp ❤️ Min älskade Duchess, om du bara visste hur bra du är.

Kommentera

