Stjärnan Rico

Då var årets sista praktikdag avklarad och bara en ynka vecka kvar tills några veckors lov, hur skönt? Hade en jättebra avslutning på ridskolan, med många skratt, ett lyftande möte och ett ridpass med världens bästa Rico, bättre hade det inte kunnat varit! Planerade även inför kommande termin och vi har mycket rolig på gång, men det får ni veta mer om i framtiden 🙂 Svängde förbi stallet på vägen hem från ridskolan och pussade på Duchess, sedan spenderade jag min kväll med att duscha och sedan plugga matte i några timmar, puh. Finns ingenting jag avskyr så mycket som matte, men nästa vecka har vi ett viktigt prov och det måste jag klara av, så då är det bara att acceptera läget och plugga massor!

Tillbaka till dagens lektion då, jag red Rico och det var lätt vårt bästa ridpass tillsammans, så glad att jag får rida en sådan fin ponny 🙂 Vi har jobbat mycket med formen sedan första gången jag red honom, då han gärna krullar ihop sig, tappar bakbensaktiviteten och ignorerar min skänkel, så i dag red jag med ett spö och det blev en stor skillnad, hade däremot hellre haft ett par sporrar då jag inte tycker om att använda spö. I vilket fall, fick honom i den där låga, avspända formen vi alltid velat ha honom i och jäklar vilken känsla jag fick då! Gjorde däremot misstaget att lägga till spöet på rumpan i en av galoppfattningarna, så där tappade han fokuset och jag var nära på att tugga grus några gånger, men när jag väl fick honom fokuserad så vart även galoppen jättefin. Fina, fina Rico, ser fram emot ett 2016 med honom 🙂

Kommentera

