Framtidsplanerna med Duchess

Den 18 november gjorde jag och Duchess vår sista start tillsammans och sedan dess har vi letat efter en ny ryttare åt henne, då jag ska, inom en snar framtid, ta hem en storhäst och satsa med. Det har väl inte varit någon stor hemlighet, men jag har ändå inte velat skriva om det på någon social medie eller så. Det har tagit lång tid att hitta rätt ryttare till Duchess, jag har frågat några ryttare men dem har tackat nej och så har vi fått några förfrågningar som vi inte fått någon bra känsla av, men i söndags kom det ut en ryttare och provred och jag behöver nog inte säga något mer än att det klickade vid första ögonkastet. Duchess kan ridas av alla, men vid denna provridning så såg man att Duchess trivdes, vilket jag då och då sätt att hon inte har gjort med vissa ryttare, denna ryttare red såsom Duchess vill att man ska rida henne. Ingenting bestämdes då, men igår kom ryttaren tillbaka och red Duchess en gång till, och även då klickade dem jättebra.

Vi har inte bestämt någonting, men jag hoppas verkligen att denna ryttare kommer att vara Duchess tävlingsryttare under 2016. Duchess vill tränas och tävlas, men på en lägre nivå än nationellt, och jag vill utvecklas, klättra i klasserna och rida storhäst men ändå kunna ta en mystur på min ponny, liksom, och om vi skulle samarbeta med denna ryttare så skulle allt detta kunna gå och det vore en dröm som blev sann! Ni får hålla tummarna för att våra planer ska fungera, lovar att jag ska berätta så fort någonting bestäms, fram tills dess så ska vi njuta av vår sista tid tillsammans ❤️

HÖSTBILDER SESSAN OCH DUUDI 244

Kommentera

