En hästledig eftermiddag

Visserligen så skulle jag vilja vara i stallet hela tiden, men vissa eftermiddagar vill man kunna ligga i sängen, lyssna på musik på högsta volym och bara ta det lugnt, till exempel dem dagarna jag har praktik på ridskolan och redan spenderar 9 timmar i stallet. Man behöver nog små pauser från sina hästar då och då för att se hur bra man har det, liksom, man måste sakna det lite för att kunna uppskatta det.

I vilket fall, min dag har spenderats på ridskolan, vilket ni säkert redan förstått 😉 Mockning, utsläpp, intag, borstning, fodring och massor med spolande av leriga ben stod på dagens schema, en vanlig onsdag med andra ord! Och den sista onsdagen på praktiken för detta år… Hur fort har inte dessa månader gått? I morgon är min sista dag där, sedan tar jag ledigt i ungefär en månad innan det återgår till det vanliga, ska bli så skönt att få vara ledig!

Mamma tog Duchess på eftermiddagen medan jag var hemma och pluggade, supersnällt! Tömkörning stod på hennes schema och det hade gått jättebra 🙂 Mamma tar henne även i morgon, sedan väntas en helg med några spännande saker, roliga ridpass och prisutdelning, ska även försöka få till en fotografering då, längesedan jag bjöd på nya bilder!

DSC_1004

Kommentera

