Bommar och hinder

Hej! Får be om ursäkt för dagens dåliga uppdatering, försov mig imorse och hann knapp med att göra mig i ordning innan det var dags att åka till bussen, kände att det var bäst att prioritera att se representabel ut till skolan än vad det var att hinna med att blogga, haha. Skoldagen var inte den roligaste och jag önskade mest att jag hade låtit kroppen bestämma och legat hemma i sängen och sovit hela dagen, men med bara några få dagar kvar denna termin så får man hålla ut!

Efter skoldagens slut tog jag tåget hem och sedan väntades en kväll i stallet, det behövdes efter en dag som denna. Duchess reds på banan och fick trava över några bommar samt ta några små skutt under tiden jag red henne, något vi båda tyckte var jätteroligt 🙂 Duchess var även superfin och väldigt pigg och laddad, så det börjar kännas som om vi tar oss ur den lilla svackan vi hamnade i under november. Jag har börjat släppa på kraven jag alltid har ställt på mig och Duchess, vilket leder till att jag kan rida mer avslappnat och inte får panik om en öppna eller ett enkelt byte går fel, istället så kan jag bara göra om och göra rätt och Duchess slipper bli nervös av att jag blir irriterad, liksom. Ridpasset avslutades av en annan ryttare och därefter fick Duchess massor av ompyssling av oss båda, det verkade hon supernöjd med, lilla prinsessan ❤️

Och, mina kära läsare, oroa er inte, jag ska förklara allt om denna nya ryttare, men det väntar vi med tills i morgon!

Kommentera

