Vecka 49

Godmorgon! Måndag och ny vecka, tänk vad fort veckorna går. Denna vecka startar på bästa sätt med sovmorgon och träning för Marianne ikväll, det gäller bara att jag överlever skoldagen 😉 Det ska bli så roligt att få träna för Marianne, men även att få rida Duchess för första gången sedan i torsdags. Min vän Elin har tagit hand om och ridit Duchess under helgen, så jag är inte ett dugg orolig över hur Duchess kommer kännas, däremot kan jag tänka mig att min ridning är något ringrostig, haha.

Resten av veckan består av mycket uppbyggnad för Duchess del. Trots att jag inte ska tävla Duchess under nästa år så ska någon annan göra det, så Duchess ska fortsätta tränas och byggas upp av mig fram tills vi hittar nästa ryttare till henne. Jag ska även försöka klippa henne någon dag i veckan, numera ser hon ut som en björn. Ungefär såhär ser Duchess vecka ut:

Måndag: Träning för Marianne.
Tisdag: Promenad.
Onsdag: Jogga med bommar, banan.
Torsdag: Mamma tömkör.
Fredag: Promenad.
Lördag: Uteritt/Dressyrpass.
Söndag: Uteritt/Dressyrpass.

Kommentera

