Måndagsträning

Det blev en sen kväll i stallet för min del, men vad gör det när man haft en jättebra dag och en jättebra träning? Ingenting 😉 Duchess var stundtals fin under dagens träning och då hade jag en kanonkänsla, däremot fanns det stunder där Duchess knappt kunde hålla sig i skinnet. Duchess var jättepigg och glad vilket gjorde det svårt för henne att behålla fokuset och kunna vänta på mig, så emellanåt la hon sig i handen och sprang framåt som en bulldozer. Jag fick rida mycket tempoväxlingar samt göra många överstrykningar mellan alla övningarna, men det hjälpte mycket och på slutet fick jag Duchess exakt där jag ville ha henne!

Fastän vi inte alltid fick visa upp vår bästa sida så var detta en otroligt nyttig träning eftersom att vi fick visa våra svagheter för Marianne och kunde därmed få hjälp med det, dessutom så var det nyttigt för mig att få se vad vi behöver lägga fokus på under vinterträningen. Imorgon ska ni få film från träningen, nu ska jag skriva ner mål samt planer inför vintern och sedan sova, kram på er!


Försökte få Valegro att lära Duchess allt han kan, men Duchess verkade lyssna bättre på hopphästen 😉


Delar av dagens outfit, älskar min nya jacka från Uhip!

Kommentera

