En underbar helg i Stockholm

Åh, vilken underbar helg jag har haft. I fredags åkte jag upp till Stockholm och SIHS tillsammans med resten av häst-eleverna från min skola, vi hade en jätterolig dag där! Satt klistrad framför Lövsta Future Challenge och Knytkalasets clinic innan jag och några vänner begav oss till mässan. Hittade ingenting på mässan den dagen, var mest uppfylld över hur mycket det fanns där, det var jättebra shopping detta år! Kikade även på hoppningen, men det var inte så mycket att se, haha. Därefter medan resten av skolan begav sig hemåt till Västerås så mötte jag upp min moster och gick hem till henne, sedan kom mamma och Matilda upp på kvällen.

Igår var vi uppe tidigt och kikade på dressyren hela förmiddagen, och vilka ekipage det var med detta år! Ponnyerna var superfina och trots att dem var jättespända så fick vi se mycket fin och mogen ridning, det var dessutom kul att jag och Duchess har tävlat mot några av ekipagen som deltog, tänk bara om jag och Duchess hade varit några åt yngre… Även storhästarna var underbara att få se på, jag hade gåshud under nästan hela förmiddagen och det säger väl det mesta 😉 Roligt att få se att det var några äldre hästar med i den klassen, ålder är bara en siffra! Efter dressyren gick vi på mässan i flera timmar, kom hem med en Uhip-jacka och några benpaddar. Jag var även ute efter en tröja och ett ländtäcke, men storleken jag behövde på tröjan fanns inte och täcket fanns inte i färgerna jag ville ha, så det ska fixas i veckan istället.

I dag så har tog vi en lång sovmorgon innan vi begav oss mot Mall of Scandinavia, ett väldigt nytt shoppingcenter bredvid Friends. Det var hur stort som helst och det fanns massor av butiker, men det ända vi köpte var fika, haha. Jag avskyr att köpa vanliga kläder, och med dem priserna dem flesta kläderna låg på så var det inte mycket som lockade, då köper jag hellre något i ridväg istället! Vi åkte hem vid 12-tiden, men körde fel och kom till Nyköping istället för Eskilstuna, så med det, ett stopp på donken och ett stopp vid stallet så tog det hela 3 timmar att komma hem, haha, sådant lyckas bara vi med…

Det har varit jätteskönt att få ta en paus från vardagen och komma iväg i några dagar, men det är så skönt att vara hemma! Jag behövde få komma iväg och ta det lugnt, samla inspiration och längta efter min vardag. Jag har haft en jobbig månad med Duchess, men efter denna helg längtar jag efter att få komma ut till stallet och efter att få rida. Nya mål ska sättas, Duchess och jag ska tränas, vi ska hitta en ny ryttare till Duchess och drömmen om en storhäst blir mer och mer verklig, ska bli så roligt om vi får till planen vi har nu!

Vill avsluta inlägget med att tacka mamma, min moster och Matilda för denna helg och tacka Elin för att hon tagit hand om Duchess, så tacksam för det ❤️

Kommentera

