Hästledig

Jag har varit hästledig denna eftermiddag, faktiskt. Jag och några vänner skulle träffas efter skolan och fika, så min snälla mamma erbjöd sig att promenera Duchess och göra klart allting i stallet, så det var bara att tacka och bocka och stanna kvar i Västerås efter skolan. Det var jättekul att få träffa mina vänner och få prata ikapp om allt, men vad rastlös jag blir av att inte vara i stallet! Har vanliga människor verkligen såhär mycket fritid? Jag hade flera timmar utan något särskilt att göra, liksom, och folk i min ålder, som varken har häst eller någon annan idrott, klagar på att dem inte har tid till läxor? Jag hann skriva klart några skolarbeten och ändå hade jag massor av tid över, så jag gick in på Youtube, sökte på videos med mina favoritband och plötsligt hade det gått en timme, haha. Alltså, lediga dagar kan vara skönt ibland, men aldrig att jag skulle vilja att varenda dag skulle se ut såhär, så tacksam över att jag har hästarna och stallet att vara i varje kväll!

Däremot så väntas två praktikdagar, två dagar i stallet och två dagar på SIHS för min del, så jag överlever nog denna hästlediga eftermiddag ändå 😉 Kram på er, vi hörs imorgon!

DSC_0212

Kommentera

