Vecka 48

Godmorgon 🙂 Måndag och ny vecka, med inte mindre än en av dem bästa helgerna på året! Kickstartar min helg med att åka upp till Stockholm och SIHS på fredag, sedan stannar jag kvar där hela helgen. Mamma och Matilda kommer också dit på fredag och på lördag väntas SIHS för vår del, så roligt! På söndag hade vi tänkt vara kvar i Stockholm och hitta på något roligt, vad får vi se då, haha. Det ska bli så roligt men även skönt att få åka bort, ta det lugnt, andas häst och samla inspiration, man behöver nog små pauser från sina hästar och sin vardag för att fortfarande kunna uppskatta det, liksom.

Fram tills dess så har jag några tråkiga dagar att ta mig igenom, men det ska nog inte vara några större problem. I dag väntas en skoldag och därefter ska jag ut till stallet, brodds Duchess och rida iväg ridhuset. Det har kommit snö och frusit på ordentligt hos oss, så varenda ridväg har frusit och blivit stenhård, vilket innebär att det inte går annat än att skritta utomhus. Jättetråkigt, men vi har trots allt ett ridhus att rida i, så vi kan rida och hålla igång Duchess, men det är roligare att rida ut, såklart.

Resten av Duchess vecka har jag inte planerat ännu, faktiskt. Dels då jag inte vet vart det går att rida, vädret kan ju förändras snabbt, men även då jag inte ska rida någonting i helgen. I med att vi ska åka bort och Duchess inte kan mocka, fodra eller rida sig själv så ska en kompis hjälpa oss med henne i helgen, så snällt! Det finns inte många jag skulle lita på att ta hand om Duchess, men denna tjej är himla duktig och ansvarstagande, så jag är inte alls orolig 🙂 Hoppas att ni får en bra start på veckan!

duddi okt 093

Kommentera

