Dagens träning

Duchess var SÅ pigg på dagens träning! Och inte nog med det så fick jag filmer på förmiddagen där hon sprang runt, runt, runt i hagen med Fleur, det märks att kylan och snön har kommit 😉 Galenheterna följde med till dagens träning och det tog lång tid innan Duchess förstod att vi bara skulle göra en sak åt gången istället för att prova på piaff, tölt och luftskutt samtidigt, haha. Vi fick däremot till det jättebra emellanåt, särskilt i traven. Jobbade mycket med att bogen skulle vara på plats samt med mycket tempoväxlingar och med skänkelvikningar, det gick jättebra men däremot var jag inte nöjd med att Duchess inte visade upp sin svaga sida gällande skänkelvikningar, utan gjorde dem med bravur, ville få en massa tips och hjälp med det, haha.

Galoppen var vår svaghet i dag, men även den blev bättre mot slutet. Fick rida några förvända, vilket också gick jättebra så även där fick vi inte visa upp vår svaghet, haha. Avslutade träningen med att trava av Duchess låg och avslappnad och jag fick jobba mycket med att inverka med sitsen, jättebra träning för mig! Hoppas att jag kan ta med den avslappnade känslan från slutet av träningen till framridningen och tävlingen i morgon, jag tar hellre det än en hyperaktiv Duchess 😉 Kram!

2 thoughts on “Dagens träning

Kommentera

