Guldponnyn Rico

Hur underbara är inte torsdagskvällar? Oftast så lyckas jag planera in att mamma tar Duchess på torsdagarna medan jag är på praktiken, så nästan varje torsdagskväll har jag hästledigt och kan ta en lång dusch, ta itu med läxor och sådant, bara ta det lugnt och dessutom så vet man att man kan somna och vakna upp på en fredag, så underbart! Så glad över all hjälp jag får av min mamma ❤️

Denna torsdag har varit jättebra, har haft en rolig dag på praktiken 🙂 Var med och släppte ut några hästar på morgonen samt mockade innan det var dags att rida lektion för Cicki. Jag fick rida Rico, guldponnyn, och det gick så bra! Han var superfin, jag hittade många nya knappar och avslutade med en sådan maffig och häftig känsla, så härligt 😀 Mamma filmade, så ni ska få en filmsnutt från lektionen i morgon! Resten av dagen gjorde vi det vanliga – tog in hästar, borstade hästar, spolade ben och sådant, alla hästarna var superleriga och blöta då årets första snö kom i dag… Jag älskar snö, men när det snöar hela dagen och det är plusgrader så är det inte rolig, det ska vara minusgrader, hårt i marken och komma massvis med snö så att man kan rida i snön och styrketräna hästarna!

Duchess tömkördes av mamma på förmiddagen, förresten. Det hade gått superbra, men det återstår att se på morgondagens träning 😉 Vi var ut till stallet på kvällen och pysslade i någon timme, klarar mig inte en dag utan att vara hos Duchess och gosa med henne, undrar hur jag ska klara av att vara utan henne i två hela dagar nästa vecka?

Kommentera

