En mörk dag

Vet ni hur jag spenderade min roliga fredag? I sängen med min iPad och med ont i halsen, snuva och feber, blä 😦 Jag skulle fått rida Duchess igår, men på grund av att jag knappt kunde ta mig upp ur sängen så fick mamma tömköra henne istället och jag var inte ut till stallet alls, sist det hände var i juni, liksom. Jag mådde ännu värre mot kvällen, så det enda jag gjorde igår var att ligga i sängen, proppa i mig pannkakor och choklad (det enda jag får i mig när jag är sjuk) och kolla på Idol, mest bara på grund av att finaste 5SOS var med, sedan somnade jag.

Vaknade upp strax innan 9 och mådde mycket bättre, men däremot vaknade jag upp till hemska nyheter, nyheter jag antar och hoppas att ni hört talats om. Jag blir rädd av hur många kommentarer jag har sett på sociala medier och sådant där personer, oftast i min ålder och yngre, frågar andra vad som har hänt – hallå, vart är era föräldrar? Det är hemskt det som har hänt, men oavsett så måste man kunna prata om det med sina barn. Jag och mina föräldrar har tittat på sändningar angående detta hela förmiddagen, vilket vi alltid gör om något sådant händer. Jag är glad över att jag har föräldrar som aldrig sopar någonting under mattan, oavsett om det gäller terrordåd, död och så vidare, utan dem pratar med mig om det, jag kan inte först att det finns föräldrar som inte gör det.

I vilket fall – i med att jag mår bättre så ska jag försöka ta mig ut till stallet och rida Duchess, jag måste i alla fall få komma ut till stallet, andas häst, pussa Duchess på mulen och bara få glömma denna värld. Vi får se hur vi gör, antingen så rider jag ut henne en stund eller så får mamma tömköra även i dag. Kram på er, ta hand om er och dem ni älskar ❤️

Kommentera

