Klubbmästare 2015

Hej! Jag hann aldrig skriva någonting här igår kväll, det blev en sen kväll i stallet och därefter åkte vi hem, fikade med min moster och sedan somnade jag så fort jag la huvudet på kudden. Gårdagens tävling gick i vilket fall bättre än vad det kändes, haha. Jag var spänd, vilket smittades av på Duchess som blev spänd och såg spöken överallt på banan. Vi skrapade däremot ihop 60,527% i LA:P1, vilket jag ändå var nöjd med då jag hade tippat på att vi skulle få 54-56%. I med att jag red LA:P1 så fick jag även 1,1 i koefficient, så då fick vi 66,579% och vann därmed KM! Det innebär att vi får avsluta vår tävlingskarriär med ett ärevarv på klubbens luciafirande i december, ett bättre avslut kunde vi inte få ❤️

I dag har jag varit på ridskolan hela dagen, överlag har det varit en jättebra dag. Vi hade en ganska lugn dag och gjorde det vanliga, sedan avslutade jag dagen med ett ridpass på en av ponnyerna – Paddy! Han behövdes ridas igenom så jag red mycket övergångar och lät honom galoppera på i galoppen, det behövde han 🙂 Han var superfin, det är roligt att rida honom då han är ”tekniskt” svår. Man kan åka runt, men om man ska rida så måste man rida, liksom. Ben, ben, ben och stilla hand  är nyckeln till att få honom fin, annars blir han bara orolig i handen och lägger backen i.

Duchess har däremot haft en sämre dag, pluttan ❤️ Dem hade knappt fått ut henne ur boxen på morgonen, så mamma hade åkt dit och tog hand om henne medan jag var på ridskolan. Duchess ville knappt gå samt hade förstoppning när mamma kom, men efter en promenad var Duchess glad och på hugget samt hade bajsat två gånger, så det var det ända som behövdes. Under promenaden så hade Duchess dessutom stannat och kissat tre gånger bredvid Fleur, hennes hagkompis, så vi konstaterade att anledningen till att hon knappt kunde gå var på grund av överansträngning orsakad av brunst, vilket Duchess fått förut. Vi var dit efter att jag hade slutat och gick med henne, även då gick hon jättebra samt åt och hennes mage lät lika mycket som vanligt, jätteskönt 🙂 Detta innebär, såklart, att vi kastar om hennes schema, så resten av veckan ser ut såhär:

Torsdag: Promenad på FM samt EM.
Fredag: Jogga på rakan, bara skritt och trav.
Lördag: Jogga i skogen, alla gångarter.
Söndag: Dressyr på banan, bara lösgöra henne.

Kommentera

