Vecka 46

Måndag och ännu en ny vecka, tänk hur fort tiden går? Bara 5 måndagsmorgonar kvar tills jul, liksom! Denna vecka kommer nog gå ganska fort, då jag har mycket roligt inplanerat, bland annat så ska vi iväg och tävla redan imorgon 🙂 I dag väntar en relativt kort skoldag och därefter ska vi iväg till ridhuset med Duchess. Dagens träning blev inställd, så vi får träna oss själva helt enkelt. Hade jag vetat att den skulle bli inställd så hade jag ändrat i Duchess planering, men denna gång blev det som det blev! Jag ska mest bara lösgöra henne och jogga henne, men jag tänkte ta upp henne i formen mot slutet och rida delar ur LA:P1, bara för att känna oss förberedda inför morgondagen.

Efter tävlingen så ska Duchess få några lugnare dagar, därefter kör vi på som vanligt och tränar inför nästa veckas tävling, vilket blir vår sista tillsammans. Duchess planering denna vecka ser ut såhär:

Måndag: Dressyr, ridhuset.
Tisdag: Tävling på Stora Ekeby, LA:P1.
Onsdag: Promenad.
Torsdag: Töm.
Fredag: Ut, klättra.
Lördag: Promenad.
Söndag: Dressyr, banan/ridhuset.

duddi okt 103

Kommentera

