Världens bästa Duchess ❤️

Hej! Efter att ha haft en jobbig skoldag, med ett studiebesök utomhus i regnet och blåsten, så åkte jag ut till stallet och red ett kanonpass på Duchess, det bästa man kan få efter en dålig dag! Vi var iväg till ridhuset och checkade av formen inför morgondagens tävling, Duchess var superfin från det att jag kortade tyglarna tills jag längde ut dem och skrittade av henne, så nöjd med henne 🙂 Red henne låg och bara lösgjorde henne mestadelen av ridpasset, men innan jag avslutade henne så tog jag upp henne i formen och jobbade med programdelar i ungefär 10 minuter. Skolorna var jättefina, höger öppnan var inte sådär jättebra, men efter att jag fått kämpat en stund så var även den jättefin! I galoppen jobbade jag med att samla henne och red både serpentinerna och enkla bytena, även dem var jättebra, det gäller bara att jag vågar rida och vågar ställa krav på henne.

Dagar som dessa så är jag extra glad över att jag har Duchess, finns inget bättre än att trimma henne med sina favoritlåtar i hörlurarna ❤️

Kommentera

