Söndagsmys

Snacka om att jag har haft en mysig söndag, ett bättre avslut på detta lov hade jag inte kunnat få! Tog sovmorgon och startade dagen med en dusch och bakning innan jag begav mig ut till stallet. Mockade, packade hö och sådant och därefter tog jag in Duchess och pysslade om henne. Jag passar alltid på att pyssla om henne lite extra dagen efter tävling, så i dag friserades hennes man och hovskägg och utöver det så fick Duchess en lång rykt. Duchess tyckte att det var jättemysigt och stod och tuggade, gäspade och halvsov, tills benskydden och tränset åkte fram 😉 Vi tog en promenad på ungefär 30 minuter och därefter gav jag henne ännu en långrykt samt lackade hovarna och smorde in henne innan jag släppte ut henne i hagen, skönt för henne att få gå där och skrota resten av dagen!

Väl hemma väntades ett litet firande av mig med fika, presenter och sådant, jätteroligt 🙂 Passade även på att nödfölja SM både i Sundsvall och Nordhalland då många av mina vänner red, bland annat Alma och Duchess son (!!), och kunde konstatera att jag har rätt så grymma vänner! Extra roligt var det att Emelie, tjejen vars ponnyer jag rider då och då, tog sig till SM-final med sin fina Thea! Jag har följt dem under detta året och sett dem nolla sin första MSV B, sett dem kvalat SM, sett dem debutera på SM och dessutom följt dem i deras hemmaträning och ingen förtjänar en finalplats mer än Emelie, världens duktigaste tjej med en av dem svåraste ponnyerna jag träffat på, en ponny Emelie däremot hanterar jättebra. Jätteroligt att Duchess son fick vara med på finalen i Nordhalland också! Tänk om Duchess hade varit 10 år yngre, då hade Duchess nog kunnat vara en av ponnyerna där nere, däremot hade vi nog inte varit något av toppekipagen, men Duchess hade definitivt platsat i dem klasserna!

Kommentera

