Distriktsmästare 2015

Åh, vilken härlig tävlingsdag vi har haft! Vi startade dagen med att rida på 67,105% i LA:1, det var en stadig ritt med några små missar då Duchess blev rädd för ett av hörnen, ni vet hur det kan vara med henne 😉 Vi belönades däremot med mycket fina poäng och det räckte till en andra plats i klassen och en vinst i DM! Det var superroligt att få vinna, dels då det var väldigt fina priser men även då det var mitt första och sista DM på ponny, roligt att få avsluta sitt sista år på ponny med att bli distriktsmästare 🙂 Duchess verkade också tycka att det var roligt att vinna, herregud vilket ärevarv vi bjöd på, haha!

Det var några timmar emellan våra klasser, så däremellan hann vi äta samt planera lite med min tränare och Duchess hann med att varva ner och äta sin lunch, perfekt! I LA:P1 skrapade vi ihop 60,395% med en stadig men något platt ritt. Jag var rädd att Duchess skulle bli trippig och kort i formen om jag satte tryck i henne, så jag red mesigt och då blev det platt, så kan det gå. Jag är däremot nöjd med ritten, vi tog oss runt utan några stora missar och Duchess kändes fräsch och stark, förut kunde vi inte rida två klasser då Duchess inte orkade med det och dog i den andra klassen men numera är det inga problem!

Tack till världens bästa föräldrar, världens bästa Duchess, världens bästa tränare och världens bästa Ebba för denna dag, utan er hade detta aldrig gått ❤️

Kommentera

