Höga nackar och bensprattel

Hej! Denna dag har innehållit massor av känslor, med allt från tårar till glädje. Jag har hamnat i en självkritisk period, vilket händer då och då, och i samband med det höjer jag mina krav och blir jättefrustrerad på mig själv om jag inte uppnår dem kraven, och i sin tur påverkar det min ridning. Suck, det är svårt det där! Jag och Duchess fick i vilket fall till ett hyfsat bra ridpass under dagens uteritt, bara lösgjorde henne i alla gångarterna och avslutade med att ta upp henne i formen och rida några skolor – med enhandsfattning, bara för att 😉 Jag måste rida mer med skänklarna och mindre med handen, så varför inte? Det var en aning svårt att behålla kontrollen över en pigg och taggad Duchess, men det gick verkligen över min förväntan!

Efter stallbesöket så åkte vi hem, fikade tillsammans med pappa och därefter åkte vi iväg till Enköping och kikade på dressyr. Det var superroligt, dels då en av mina klubbkompisar var med och red en fin ritt som belönades med en andra plats men även då vi fick se flera superfina hästar, längtar så efter att rida storhäst och få rida dem klasserna! Någonting jag dessutom tyckte var roligt var att dem avspända hästarna med ett bra steg, men samtidigt inte överdrivet bra, och i en fin form tog finare poäng än dem spända hästarna med höga nackar och bensprattel, det är bra dressyr tycker jag 🙂


Kladdkakan jag gjorde på förmiddagen, herregud vad god den var!

Kommentera

