Starten på höstlovet 

Hej! Dagarna går i ett och jag har inte hunnit med att få ihop allting, så därav den dåliga uppdateringen dem senaste dagarna. Igår startade jag lovet med att fika med mina föräldrar i Västerås innan mamma och jag åkte ut till Belle och red honom. Belle var superfin under gårdagens ridpass, la mycket fokus på skrittjobbet i uppvärmningen och lösgjorde honom i sidorna samt såg till att bogarna var på sin plats. Efter det jobbet blev han superfin, så nöjd över honom! Han tog äntligen ett stöd på bettet utan att bli hängande eller orolig, han visade ett jättefint steg i traven och bjöd på en jättebra galopp, nästan så att man skulle vilja göra om honom till en dressyrhäst 😉 Därefter var vi ut till Duchess där jag promenerade henne i kvällssolen och resten av kvällen spenderade jag med en inlämning som skulle in samma kväll. Jag satt i flera timmar med inlämningen och blev inte klar förrän vid halv 12, då somnade jag så fort jag la huvudet på kudden, haha.

I dag har hunnit med att jobba på ridskolan hela förmiddagen, så jag är hemma och mellanlandar innan jag och resten av familjen ska iväg på ett hemligt besök. Mer om det kommer ni nog att få läsa om i sinomtid, men innan allting är bestämt så tänker jag hålla det för mig själv. Efter vårt besök så ska jag ut till Duchess och rida henne, en uteritt med jogging i alla gångarterna står på schemat. Kram på er!

Kommentera

