Långtur och klättring

Trött, kall och en gnutta nackspärr – men samtidigt så glad! Onsdagar är en av mina lärlingsdagar, så jag var på Stora Ekeby från morgon till eftermiddag i dag. Jag hade en jättebra dag där, vilket jag nästan alltid har också! Jag trivs jättebra på ridskolan och jag är glad över att jag valde att vara där, jag har mer eller mindre vuxit upp där, så det var skönt att komma dit och redan kunna rutinerna och känna hästarna och människorna. Det hade nog blivit ganska jobbigt att komma själv till ett helt nytt ställe och behöva lära sig deras rutiner och behöva vara tvungen att visa vad man kan och inte kan, särskilt med tanke på min prestationsångest. 

I vilket fall, efter att jag hade slutat för dagen åkte mamma och jag ut till stallet där Duchess väntade. Jag gjorde om i hennes schema och tog ut henne en lång skrittur ner till slottet, skrittjobbade henne medan vi klättrade i backarna i skogen och skrittade därefter hemåt – och kom hem efter sisådär 1 timme och 40 minuter, haha. Jag är jättenöjd över Duchess efter dagens pass, dels på grund av hur mjuk och fin hon var medan jag skrittjobbade henne men även över hur lugn och cool hon var! Det hann bli mörkt innan vi kom till backarna, men Duchess tuffade på och var lyhörd och fokuserade på mig och blev inte rädd för någonting en enda gång, så duktig 🙂 Imorgon ska vi till ridhuset och trimma dressyr, hoppas att jag kan ha med mig känslan från dagens pass då!

  

Kommentera

