Tömkörningsfilm

Det var så underbart att få komma ut till stallet, koppla bort omvärlden och bara få andas, det behövde jag i dag. Satte på mina favoritlåtar, la ner massor av tid på att pyssla om min prinsessa och såg på medan mamma tömkörde henne på banan, det såg riktigt fint ut! Jag blir alltid lika imponerad när jag ser mamma tömköra Duchess och kan få henne avslappnad och låg i formen utan några inspänningar, i dag var det dessutom några barn som sprang och skrek och hoppade hinder på banan bakom Duchess men trots det lyckades mamma få henne att behålla fokus och vara avspänd, det är så häftigt tycker jag.

Mamma jobbade mycket med framdelsvändningar och skänkelvikningar, vilket var ett superbra arbete för Duchess! I galoppen fick Duchess jobba i ett friskare tempo än vanligt och det såg jättebra ut, skönt för henne att få sträcka ut sig 🙂 Emellanåt lät mamma henne även hoppa ett kryssa och det tyckte Duchess var jätteroligt! Vi båda tycker att det är viktigt att hästarna får en varierad träning och att man kommer ifrån det allvarliga då och då och bara har roligt, så några språng passade perfekt i dag.

Kommentera

