Lördagsplaner

Godmorgon! Åh, vad skönt med lördag och helg 🙂 Jag har en ganska fullspäckad dag framför mig, men lugnare än dem flesta helgdagarna, haha. Jag och mamma ska iväg till Eskilstuna på förmiddagen och kika på deras storhästtävlingar, det ska bli jätteroligt! Jag tycker att ett av dem bästa sätten att samla på sig kunskap är att se och lära, antingen genom att titta på träningar, tävlingar, när någon annan rider och så vidare, man får se hur andra hanterar olika problem, vad dem gör som gör någonting jättebra eller mindre bra och massor med annat.

På eftermiddagen ska vi åka ut till stallet och Duchess ska ridas. Jag tänkte rida henne på galopprakan och bara fokusera på att lösgöra henne, checka av så att hon är lyhörd och bara förbereda henne inför morgondagen. Jag rider aldrig ett ridpass på ridbanan eller i ridhuset dagen innan tävling, dock kan det hända om Duchess ska gå över bommar, utan istället får Duchess komma ut, det mår Duchess bäst av och det är det bästa upplägget med henne inför tävling 🙂 Många tänker sig att hästen bara springer snabbt och går med huvudet upp i luften under uteritter, men när jag rider ut Duchess så jobbar jag henne alltid i form och rider exakt såsom på ridbanan eller i ridhuset, till exempel jobbar med skolor, samling, övergångar och sådant, den enda skillnaden är att jag rider utomhus.

Kram på er, jag hoppas att ni får en bra dag!

HÖSTBILDER SESSAN OCH DUUDI 289

Kommentera

