Tandcheck

Efter denna dag var det underbart att få komma hem och äta, duscha och landa i soffan! Jag var på Stora Ekeby från 7-14 och startade dagen med ett utvecklingssamtal tillsammans med min hästlärare och min handledare, därefter red jag ett ridpass för min handledare. Jag fick rida Doloress, ett stort 14-årigt sto (Donnerfly-Brabant), och det var ett ridpass med blandade känslor! Emellanåt var Dollan superfin, men däremellan gick det käpprätt åt skogen, minst sagt. Vi avslutade ridpasset med en jättefin känsla, vilket var väldigt roligt 🙂 Vi jobbade på stora mittvolten och gjorde olika, lösgörande övningar såsom att öka och minska volten, rida svaga öppnor och flytta dem undan för skänkeln. Vi gjorde även mycket tempoväxlingar och avslutade jobbet med att stå upp i lätt sits i traven och gav hästarna lång eftergift, Dollan var jättefin då – behöll samma rytm och tempo samt sökte sig neråt, jättebra reaktion!

På eftermiddagen var veterinären ut till vårt stall och vaccinerade några hästar och kastrerade en samt checkade tänderna på Duchess. Jag var faktiskt orolig inför denna koll, inte på grund av att jag trodde att det var någonting med munnen utan med tanke på Duchess ålder, men Tove tyckte att Duchess hade jättefina tänder och raspade dem bara pyttelite! Jätteskönt att det inte var någonting att oroa sig för 🙂 På grund av detta kastade jag om i Duchess planering, så det blev en lugnare dag i dag och så rider vi ett dressyrpass i morgon istället för tvärtom. Vi ses imorgon!

HÖSTBILDER SESSAN OCH DUUDI 207

Kommentera

