Superponnyerna 

Vet ni vad jag fick göra på praktiken i eftermiddags? Jag fick äran att rida ett pass på min fina Flamingo! Jag har inte ridit Flamingo sedan förra hösten, innan dess red jag henne nästan varje vecka från 2011-2014, så det var underbart att sadla på henne, skritta ut en sväng och trimma henne i ridhuset 🙂 Jag kan Flamingo utan och innan, jag vet exakt hur jag ska hantera alla situationer, vad jag får för reaktion vad jag än gör och hennes styrkor och svagheter, så det kändes som om jag var hemma så fort jag kortade upp tyglarna! Som grädden på moset var Flamingo jättefin dessutom, lätt i handen, mjuk i sidorna och fin i formen, som jag saknat att rida henne ❤️

Efter praktiken hämtade mamma upp mig och åkte med mig till Duchess, där väntades ännu ett ridpass! Duchess var så himla dryg under dagens ridpass – studsig, stark och spänd – men jag vägrade att ge upp och red fram tills jag satt på en avslappnad, kontrollerad och lydig ponny, då kände jag mig nöjd och gav henne många tyglar och skrittade hemåt. Innan dess jobbade jag mycket med skolor, tempoväxlingar och skänkelvikningar i traven och med tempoväxlingar, skolor och med att rida henne motställd i galoppen, det sistnämnda blev hon supermjuk och fin av 🙂

One thought on “Superponnyerna 

Kommentera

