Kroppsbilder – 11 oktober

Det har inte bara hänt mycket med Duchess psykiskt sedan jag fick henne, utan även mycket fysiskt! Vid denna tiden förra året hade jag börjat planera in fler uteritter i veckorna och vi började jobba med att muskla upp Duchess och konditionsträna henne. Duchess orkade inte med att gå två klasser på en tävling samt hade svårt för att samla sig, gå i form och inte bara krypa ihop i nacken samt att orka med rörelser såsom skänkelvikningar och förvänd galopp. Det märks en stor skillnad både till utseendet och ridmässigt på Duchess, nästan 1 år därefter, vi har startat upp till FEI-klasser med rörelser såsom skolor, enkla byten och mycket förvänd galopp, Duchess orkar jobba i en korrekt form utan att gå bakom lod med bakbenen släpandes och Duchess har energi och styrka så att det räcker och blir över!

Jag tycker att Duchess har fina muskler – en rund rumpa, en kraftig hals, magmuskler och så vidare, men däremot så tycker jag att hon är något för tunn. Revbenen och flankerna syns mycket i dem flesta vinklarna, vilket jag inte vill, såklart. Vi har successivt lagt på henne mer och mer hö och utöver det så har hon alltid tillgång till halm och får RS Mustang-pellets 3 gånger om dagen, en av dem gångerna blandar vi det med B-vitamin och nyponpulver, så jag hoppas att det kan hjälpa oss att få upp henne i hull! Jag ska försöka ta liknande foton som dessa om några månader, så att vi kan jämföra och se om det har blivit någon skillnad 🙂

HÖSTBILDER SESSAN OCH DUUDI 108

Kommentera

