Vecka 42

Godmorgon! Måndag och en rolig vecka väntas. I helgen ska vi iväg till Gyttorp och tävla med Duchess, så fram tills dess ska Duchess trimmas och hållas fräsch, glad och fin. Vi ska gå ner i klasserna och starta en vanlig LA, vilket ska bli jätteskönt att få starta en lätt klass, känna oss säkra på rörelserna och kunna få träna inför DM som går i samma klass om några veckor 🙂

Jag ska starta min vecka med en vanlig skoldag och Duchess ska få starta sin med ett dressyrpass, det ser jag fram emot! Jag ska fortsätta föregående veckas jobb och rida henne låg och bara lösgöra henne genom att arbeta på böjt spår och med skolor, skänkelvikningar och förvänd galopp. Eventuellt så tar jag upp henne i formen i galoppen och jobbar med tempoväxlingar, men enbart om Duchess känns avspänd och kan komma mer i formen först. Resten av Duchess vecka ser ut såhär:

Måndag: Dressyrpass, slottet. Lösgörande arbete.
Tisdag: Promenad.
Onsdag: Ut, galopprakan. Galoppjobb.
Torsdag: Dressyr, ridhuset. Rida delar ur LA:1.
Fredag: Promenad.
Lördag: Ut, skogen. Lösgörande arbete.
Söndag: Tävling i Gyttorp, LA:1.

image

Kommentera

