Besvikelse

Hej på er! Vi kom hem sent efter gårdagens tävling, så jag hade varken ork eller tid till att uppdatera. Jag halvsov, grät och läste kartor på vägen hem, bytte täcken och smorde in Duchess när vi till stallet, fodrade hästarna innan vi begav oss hemåt och hemma satt jag och pratade länge med mamma innan jag blev alldeles för trött och somnade.

Jag var, och är, besviken efter gårdagens start. Duchess var superfin inne på framridningen, något spänd men ändå fin, sedan kom vi in på banan och kom knappt förbi kortsidan där domaren satt, på grund av två tomma domarbord. Travdelen var superspänd, men den var ändå ganska bra, men det föll isär i galoppen och Duchess var alldeles för blockerad för att jag skulle kunna få kontakt med henne. Suck, jag blir så trött på detta! Resultatet spelar ingen roll för min del, det är bara en bonus om det går bra, men att ha en wow-känsla inne på framridningen och sedan komma in på banan utan att få visa upp den där fina, avslappnade ponnyn, det är så tråkigt. Jag hoppas innerligt att jag kan få till dem där avspända och fina ritterna under våra två kommande tävlingar, vilket blir våra två sista, annars vet jag inte vad jag gör…

I alla fall, planen för dagen är att Duchess ska få gå i hagen hela dagen och på eftermiddagen ska jag ut och rykta henne, mysa med henne och gå en lång promenad med henne. Gårdagen var ansträngande för hennes huvud, så en lugn dag förtjänar hon verkligen! Utöver stallet så ska mamma och jag iväg till en av hennes vänner, dem var hos oss i somras och fick rida Duchess och fika, så idag ska vi hem till dem, kika på deras ponny och fika, jättemysigt 🙂 Kram på er, vi ses under dagen ❤️

1

Kommentera

