Tävlingsmorgon

Godmorgon! Hur underbart med fredag? Jag tog ledigt från skolan på grund av tävlingen, så jag hade planerat in en lång sovmorgon, men tror ni att det blev så? , jag vaknade klarvaken klockan 7 och kunde inte somna om, haha. Satte istället på det nyaste avsnittet av The Vampire Diaries, min absoluta favoritserie, och herregud säger jag bara, vilken säsong det kommer att bli! Kollar någon av er på TVD, eller någon annan serie kanske?

Jag har några till lediga timmar innan vi ska åka ut till stallet, så fram tills dess ska jag ta itu med några skolarbeten, skriva några listor till tävlingen (kontrollfreak på hög nivå) och packa in några saker i transporten, därefter ska iväg till stallet och vidare mot Högbo!

Planen inför dagens start är att värma upp henne i en låg och rund form och lösgöra henne, samt rida några rörelser i den lägre formen och checka av någon travökning. Jag plockar upp henne inne på banan och fokuserar på att visa ett avslappnat och noggrant program och rida varenda rörelser, inte bara jaga fram henne och glömma bort allt vad hörnpasseringar, form och korrekthet heter. Målet med denna start är främst att ha en bra känsla, vilket jag kommer att få om jag rider såsom jag ska, och att ta oss över 50%. Jag går aldrig in med några stor krav eller mål i debuter, vilket är jätteskönt! Om jag förväntar mig höga procent och rosetter så blir jag bara nervös och spänd vilket smittar av sig på Duchess och då fungerar ingenting, men om jag istället i te har några krav alls så blir jag mer avslappnad och likaså Duchess, anledningen till att jag tycker mer om att debutera än att starta en klass jag ridit 100 gånger innan 😉

Förresten, glöm inte att följa mitt Instagram-konto där jag uppdaterar om allt som händer i hästväg, där kommer det garanterat att uppdateras flitigt under dagen!

Kommentera

