Måndagsmys

Jag avslutade en bättre måndag med en urmysig uteritt med mamma och Duchess i solskenet 🙂 Vi skrittade ner till skogen vid Löten och där fick Duchess gå ett ganska hårt ridpass med fokus på övergångar, den låga formen och lösgjordhet, jättejobbigt om man frågar Duchess 😉 Jag har slarvat med grunderna en kort tid och det har börjat märkas, särskilt i det högra varvet, så jag fick kämpa länge innan Duchess gav mig en mjuk och liksidig känsla, men jag fick ändå till den känslan till slut! 

Det tog inte så värst lång tid att få en fin känsla i varken skritten eller traven, däremot stötte vi på problem i galoppen. Främst på grund av att Duchess var superspänd och pigg = springig och stark. Jag fick nöta med övergångaroch överböja henne, därefter fick jag en sådana fin känsla! Duchess frustade massor och var mjuk som smör i sidorna, det bådar gott inför morgondagens dressyrpass 🙂 Jag valde att avsluta henne så fort jag fick till den fina känslan i galoppen, man ska alltid avsluta på topp! 

  

Kommentera

