Torsdag och fredag

Två dagar har gått sedan jag sist skrev ett inlägg och mycket har hänt under dessa dagar! Jag hade praktik i både torsdags och fredags, jag har ridit fyra ridpass och jag har hunnit med att tävla, mer om tävlingen kommer ni att få läsa om i ett annat inlägg 🙂 Nu ska ni få en kortfattad summering av dem senaste dagarna!

I torsdags var jag på Stora Ekeby och praktiserade, vilket jag har gjort hela denna vecka. När dagen på ridskolan var avklarad åkte jag ut till stallet och red Duchess i ridhuset tillsammans med Fanny. Planen var att rida igenom delar ur LA:P1an, men den planen ändrades så fort vi kom in i ridhuset. Det stod läktare, blommor och dressyrstaket i ridhuset och Duchess blev jättespänd av det, så fokuset under det ridpasset var att rida henne låg och lösgöra henne så att jag kunde avsluta med en avslappnad känsla. Det var ett halvdant ridpass, varken bra eller dåligt, men största delen av ridpasset var ändå himla bra!

Igår gjorde jag min sista praktikdag för denna vecka, skönt att få vara ”ledig” fram tills onsdag då jag ska dit igen. Utöver all mockning, alla utsläpp och intag, all borstning och sådant hann jag även med att rida en häst för Cicki. Jag fick rida Florist och han var så fin, jätteroligt med tanke på hur dåligt det gick sist jag red honom! Även Cicki var nöjd med ridpasset och sa väldigt mycket bra efteråt 🙂

På fredagskvällen hann jag även med att rida två ridpass – ett på Duchess och ett på Belle, Emelies ponny. Duchess reds ut och kändes igenom inför tävlingen, riktigt fin var hon! Belle fick gå ett dressyrpass på banan och även han var fin, däremot tyckte han att det var jättejobbigt, men det märks stor skillnad ridmässigt sedan sist jag red honom 🙂 Han kommer att bli superfin den ponnyn! Efter att jag hade ridit Belle åkte vi tillbaka till Duchess och badade henne och putsade all utrusning och därefter fick vi äntligen komma hem, då var klockan strax efter 9 och jag somnade direkt, haha.

 

2 thoughts on “Torsdag och fredag

Kommentera

