Vilodag

Nog för att jag älskar att ha ett fullspäckat schema dag ut och dag in, men vad skönt det var att ha en lugn dag! Startade dagen med en sovmorgon och därefter åkte jag och mamma in till Västerås. Tyvärr fanns inte hjälmen jag ville ha i min storlek, så än har jag ingen hjälm… Min fungerar jättebra och så, men jag vill så gärna kunna rida i regn och rida hemma utan att oroa mig för att repa den, att den ska bli ”ful” av regnet och så. Jaja, jag får beställa hem en helt enkelt! Vi fick däremot med oss en hel del annat hem, bland annat ett halsband och en tröja till mig och salvor, svampar, snoddar och mat till Duchess, kul att vi hittade någonting i alla fall 😉 Halsbandet var det finaste inköpet, då jag fick bestämma hur det skulle se ut och valde en jättefin kedja och ett D att hänga på det, och D:et står för Duchess, såklart!

När vi kände oss klara i Västerås lämnade vi av grejerna hemma och åkte iväg till stallet. Jag storstädade vårt stallskåp vilket verkligen behövdes, dels då det såg ut som ett bombnedslag men även då vi hade haft besök av råttorna, usch 😦 Som tur var hade dem bara varit i dem nedre lådorna där jag inte har några speciella saker, så mina tävlingssaker och grejerna jag använder varje dag var oskadda! Efter att jag var klar med skåpet gjorde jag i ordning Duchess och tog en promenad med henne och mamma i solen, jättemysigt 🙂 Därefter myste jag med Duchess en lång stund innan hon fick komma in i sin box och vi åkte hemåt!

One thought on “Vilodag

Kommentera

