Dagen efter tävling

Duchess fick en lugn dag efter gårdagens tävling, min dag blev däremot något mer fullspäckad. Klockan 7 på morgonen var jag på ridskolan och jobbade på förmiddagen, vi hade en lugn dag, fördelen med att jobba på söndagar! Därefter hämtade mamma upp mig och så åkte vi till Strömsholm där vi fikade med pappa 🙂 Vi hann även med att besöka sadelmakeriet där jag fick med mig ett jättefint schabrak från Glen Gordon hem och så spenderade vi någon timme på läktarna i Röda Ridhuset innan vi åkte vidare till Duchess.

Väl i stallet gjorde mamma alla sysslorna medan jag tog med Duchess på en promenad. Vi var ute i 25-30 minuter och det var jättemysigt! Duchess är väldigt okomplicerad att vara ute och gå med, all vår lydnadsträning har börjat visa resultat 🙂 I med att träningen hjälpt såpass bra valde jag att avancera den något genom att springa en stund med Duchess, det var så roligt! Jag gjorde massor av tempoväxlingar och Duchess lyssnade jättefint, samlade sig när jag ville det och ökade så fort jag ökade. Ryktade henne en lång stund efteråt, supermysigt!

Kommentera

