Dagens resultat

Vilken dag det har varit! Elin, min tränare, kom dit och coachade mig vilket var tur då framridningen var kaos. Det var fullt av ponnyer och flera av dem bara flängde förbi och jag och Duchess blev påridna, även mamma lyckade bli påriden utan att ens vara inne på framridningen! Duchess var i vilket fall superfin inne på framridningen och höll sig fokuserad på mig trots massor av överskottsenergi och dem andra ponnyerna, jag hade en fin känsla med mig in på banan 🙂

Vi inledde ritten med en fin inridning, därefter blev Duchess rädd för någonting i den första öppnan och jag hann aldrig få henne avslappnad förrän det var dags för nästa rörelse. Travprogrammet var väldigt stadigt och jag hade en fin känsla där, det blev inte alls lika ”på och av” som det brukar kännas! Skritten var avspänd och Duchess lyssnade fint, men jag hade velat haft lite mer energi där. I galoppen blev jag stum i handen och något efter med mina hjälper, så den delen var inte sådär jättebra, den sista serpentinen var däremot jättefin! Avslutade fint med en inridning som gav en 8, om ni bara visste hur mycket jag analyserat denna vecka för att få till den där 8:an 😉 Jag var både nöjd och missnöjd med ritten efteråt, men efter att ha sett filmen lutar det mer åt det nöjda hållet 🙂

Vi samlade ihop 63,553 % och är därmed färdigkvalade till nationellt!

1

IMG_0071.JPG

Kommentera

