Tävlingsdag i Kumla

Ja, vad ska vi säga om denna start? Duchess var fin, men det saknades någonting och jag kan inte riktigt sätta ord på vad. Väl inne på banan hade jag en fin känsla, ingen wow-känsla men det kändes bra och det såg mycket bättre ut än vad det kändes. Vi missade i skolorna, men vi hade inga fler missar än det. Jag är jättenöjd över det ena enkla bytet, galoppserpentinerna (vilka vi hade jättesvårt med igår) och travökningarna, fastän jag vet att vi kan ännu bättre! I vilket fall så kändes det bra, jag fick jättefina ord från andra om vår ritt och jag var nöjd, vilket jag nästan aldrig varit efter någon start i LA:P1.

Resultatet sa däremot någonting annat – 54,474 %. Jag var nästan förvånad över vårt resultat, jag tippade på att det skulle bli mellan 56-59 % då jag jämförde med känslan från andra ritter, så jag tyckte faktiskt att det var en aning lågt dömt. Några av våra vänner, som även tävlar, var minst lika chockade som oss och flera hade trott att vi skulle varit i toppen av klassen. Tråkigt att få så dåligt betalt när det ändå kändes bättre än förra helgen då vi fick 57 %, men dressyr är dressyr 😉

Kort och gott – jag är jättenöjd med Duchess och med ritten, men jättebesviken över resultatet. Vi blickar fram emot nästa helg, mer om det får ni läsa om i veckan!

1

IMG_0051.JPG

2 thoughts on “Tävlingsdag i Kumla

Kommentera

