C och D ❤️

Veckans sista skoldag avklarad, två hästar ridna och jag har äntligen landat i soffan. Skoldagen gick jättesnabbt, så vi slutade vid halv 11 och därefter åt jag och Ebba lunch innan jag åkte med pappa hem. Väl hemma bytte jag om på rekordsnabb tid och så åkte mamma och jag mot dagens första stallbesök.

Creddan var först ut idag och han var superfin, som alltid 😉 Värmde upp honom utomhus i alla gångarterna på ett fält tillsammans med en av tjejerna i stallet, det var roligt! Jag har aldrig ridit ut C förut, men det gick jättebra. C är himla snäll, bryr sig inte så mycket om vad som händer i omgivningen och bara man säger till honom en gång så ger han sig, nästan så 6-åringen är tryggare än min 24-åring, haha! Red därefter en kort stund med honom på banan, då jag ville känna på traven och höger galoppen. Galoppen var jättefin, han orkar mer och mer så det är jätteroligt! Jag tycker så mycket om C, han lyckas alltid göra mig glad 🙂

När vi var klara hos Cred svängde vi förbi hemma och slängde i oss ett mellanmål och backade på transporten innan vi åkte ut till stall nummer två. Tog in Duchess och gjorde i ordning henne och därefter åkte vi med henne till Elin och tränade. Duchess var något loj och stel i början, vilket kan bero på både brunst och vilodagen igår, men kom igång superfint mot slutet 🙂 Red bara igenom några programdelar ur LA:P1, fick massor av tips och därefter avslutade vi. Supernöjd även med D idag, film kommer imorgon! 

  

Kommentera

