Klippning och ridning

Äntligen har vi fått tummen ur och klippt Duchess! Vi har alltid fått höra att Duchess ska vara hemsk att klippa, men bara man tar det lugnt, låter henne röra sig om hon vill det och ger henne sin slicksten så fungerar det jättebra 🙂 Det tog lång tid och Duchess blev jätterastlös av det, men vad skönt det känns att veta att hon blivit av med all den tjocka pälsen och slipper svettas av att bara gå ute i hagen. Mamma klippte den största delen av henne, men jag fick även prova att klippa henne och det var jätteroligt, men det ser verkligen lättare ut än vad det är 😉

Efter klippningen sadlade jag på Duchess och red ner till slottet med sällskap av mamma. Jag travade några varv på banan och Duchess var superfin! Koncentrerad, lyhörd, lätt i handen och energisk 🙂 Red inte så värst länge, då Duchess ska trimmas imorgon och träna på måndag, men jag fick en jättefin känsla den lilla stunden jag red! Skrittade hemåt när jag kände mig nöjd och gav Duchess ett bad innan vi släppte ut henne.

One thought on “Klippning och ridning

Kommentera

