Dagens tre hästar

Hej, har ni haft en bra dag? ♥ Jag har haft en hektisk dag, men den har även varit jätterolig 🙂 Var i skolan på förmiddagen, vi hade inga lektioner utan var iväg till Arosfortet. Vårt lag vann, vilket var jätteroligt, men jäklar vad ont i kroppen jag fick av det! Man får lov att krypa mycket i cellerna och det är väl inte det mest optimala för mina knän… Kände inte av det först, men efter att ha ridit två hästar känns det, usch, så trött på det 😦

Vi slutade lagom till lunch, så Ebba och jag åt tillsammans och därefter tog jag tåget hem, bytte om till stallkläder och begav mig mot dagens första häst – Cred. Red ett pass på banan med honom, med mycket fokus på övergångar och halter, och det gick så bra! Vi har lärt oss hur varandra fungerar och jag får till min ridning bättre och bättre på honom. Galoppen blir även bättre och bättre, jobbade mycket med att han skulle fatta rätt galopp och galoppera i den galoppen ett tag innan jag bröt av och denna gången hade jag rätt galopp från start till slut, annars byter han gärna precis innan jag saktar av. Kände även på några öppnor i traven, jäklar vad fina dem var! Travade av honom därefter och gav honom massor av beröm, det förtjänade han verkligen 🙂

Vi åkte därefter vidare till Duchess. Mamma och jag hjälptes åt med stallsysslorna och därefter ryktade och friserade Duchess, det uppskattades!

Avslutade dagen med att hoppträna Gladys, vilket började nere på botten men avslutades något bättre! Vi jobbade bara emot varandra i början av ridpasset och jag tappade humöret totalt, men därefter tog vi en paus, andades och så fick jag ändra mitt tankesätt. Jag hatar att inte kunna rida ”dressyr” på vilken häst jag än rider på, så jag blir bara frustrerad när jag sitter upp på en häst stelare än en planka och långsammare än en snigel. Det är en sak när dem är som Creddan, att dem har åsikter och försöker protestera men ändå försöker och vill göra rätt, men när dem bara tjurar ihop och säger upp sig, då blir jag frustrerad. Vi fick i vilket fall några jättebra språng i slutet och det får jag vara nöjd med, men mer än det känner jag mig inte nöjd över. Jag hatar att jag inte riktigt kan kontrollera min frustration och bara vill ta ut den, det får jag bara inte göra!

  

Kommentera

