Regn och rusk

Dagens klädsel – grus och regn. Det var uppehåll hela dagen fram tills när mamma och jag satte oss i bilen och åkte mot stallet, såklart. Planerade om och joggade Duchess på banan istället för utomhus, det hade bara inte gått en dag som denna. Jag hatar att rida på banan flera dagar i rad, i detta fall två, men nä, i regn och blåst går det inte att få ett bra pass utomhus på Duchess. Skrittjobbade henne mest under dagens pass och avslutade med att trava och checkade av lydnad och lösgjorde henne, avslutade med en fin känsla 🙂 Duchess var jättespänd först men gav henne massor av uppgifter hela tiden och i med att hon då fokuserade på bara mig blev hon mer och mer avslappnad med tiden och var jättefin i slutet!

Ska sätta mig ner och bara skriva, skriva, skriva ikväll. Jag hatar att lämna bloggen tom under dagarna, men vissa dagar behövs det. Kram på er, vi ses imorgon! 

Kommentera

