Duddan ♥

Jag har sådan panik angående bloggen, ni anar inte! Jag försöker, försöker och försöker få ihop inlägg så att bloggen slipper stå tom, men då blir det bara stressande och jag bara kan inte skriva, det blir någon sorts spärr. Usch, det är så tråkigt 😦 Jag älskar att blogga, men så fort det blir ett måste bara går det inte.

Hej på er, i vilket fall! Hur mår ni? Jag mår jättebra, men däremot är jag jättetrött efter denna dag. Vi hade massor av genomgångar i skolan, eller rättare sagt i stallet, och fick massor av information, så det var mycket att ta in. Ridpasset på Cred blev inställt, vilket var tråkigt men ändå lite skönt, med tanke på att jag var såpass trött redan då så var det nog bra att jag ”bara” hade en häst att rida. Det kommer fler ridpass, så det gjorde ingenting 🙂

Duchess blev i vilket fall riden och det gick jättebra! Red ett något hårdare pass och tog upp henne i formen och gjorde massor av övergångar, tempoväxlingar, skolor i alla gångarter, enkla byten och lekte med några piruetter. Duchess gjorde allt utan några problem och var superpigg, varje långsida bara stack hon iväg i en ökad trav eller galopp några gånger tills jag verkligen fick kontroll 😉 När jag väl hade henne lyhörd och lydig fick jag en jättefin känsla, kunde öka när jag ville och samla när jag ville, och när jag väl kände mig nöjd avslutade jag henne och var nästan på väg att fälla några glädjetårar, haha. Jag är otroligt tacksam över att jag fått ha Duchess vid min sida under dessa år och jag är så otroligt stolt över vår resa tillsammans. Tänk, den 26 augusti 2012 red vi ett ridpass på banan, vårt första ridpass tillsammans, och jag kunde varken få henne att gå i form eller att fatta galopp – nog har vi utvecklats lite grann i alla fall! Älskade Duchess ♥

Kommentera

