Vart tog denna dag vägen?

Sommarlovets sista dag, vart tog den vägen? Jag var iväg och jobbade på ridskolan hela förmiddagen, och när vi var klara hade halva dagen gått, haha. Ridskolan hade storhästtävlingar så jag stannade kvar en stund efter att jag hade slutat och såg på MSV B-klassen, jätteroligt och lärorikt 🙂 Jag vill gärna kunna ta mig upp i dem klasserna redan nästa år, när allt väl löser sig, så det är jätteroligt att få se sådana klasser och se vad som krävs. Åkte därefter hem, slängde mig i soffan och följde EM-finalen, även det lika roligt att titta på, men däremot ingenting jag planerar att hålla på med i framtiden 😉

Var ut till stallet på kvällen och tanken var att konditionsträna Duchess, men så långt hann vi aldrig komma. Jag blev, såklart, upprörd över en och annan sak innan ridpasset och då låste det sig, suck. Sadlade ändå på henne och begav mig mot rakan, men hann bara komma några meter innan Duchess spände sig och såg spöken överallt. Testade i vilket fall att galoppera och trava en raka, men Duchess var ofokuserad och kunde inte riktigt slappna av, så gav upp därefter och gick ner på banan istället. Lyckades få henne avslappnad i traven men i galoppen sprack det och det blev nästan värre än vad det var ute på rakan. Duchess sprang mest bara och blev rädd för massor, så travade av henne och sen skrittade jag och mamma ut på rakan. Jag fick gråta lite och prata av mig lite och därefter avslutade vi ridpasset, det är inte värt att försöka sådana dagar, då får man bara se till att skritta av henne avslappnat, klappa på henne och blicka framåt.

Lovar er bättre uppdatering imorgon, kram på er ♥ 

 

Kommentera

