Dagens övning

Wow säger jag bara – vilka grymma ekipage jag fick se idag! Mycket fina ritter och fina resultat på dagens tävling, riktigt roligt med såpass hög nivå på en vanlig regional tävling. Superroligt att få se så många av mina vänner samla ihop fina poäng och massor av placeringar, särskilt min vän Hanna, mycket yngre än mig, som debuterade LA:1 med sin ponny och vann på hela 68 %, riktigt imponerande! Det kändes supertråkigt att bara sitta på läktaren och inte tävla själv, men vilken inspirationskick jag fick 🙂

På eftermiddagen åkte mamma och jag ut till stallet och red ett pass på Duchess i ridhuset. Övningen jag gör på filmen tycker jag jättemycket om, det händer alltid någonting och hjälper till att få en lydig och lösgjord häst. Jag ser alltid till att variera vad jag gör innan och efter bommarna – övergångar, tempoväxlingar, skolor, skänkelvikningar, byter varv och så vidare. Duchess blev superfin av denna övning, mjuk och fin i sidorna och lyhörd för mina hjälper, jättenöjd med henne!

22augusti1

22augusti2

3 thoughts on “Dagens övning

    • Jag har ingen aning, faktiskt. Vi brukar bara lägga ut bommarna och så brukar mamma springa över dem och om det fungerar så brukar avståndet vara perfekt! Men det är ju mycket beroende på hästen, så jag hade nog lagt ut dem och sedan skritta över dem för att se om det blev ett bra avstånd eller om man ska länga/korta 🙂

Kommentera

